søndag 26. juni 2016

Båtliv og besøk til landsby

Norge: 23:10

Fiji: 09:10
Dag 53:

Litt rart å tenke på at når jeg har gnidd søvnen ut av øynene, og fått strekt litt på kroppen for å gjøre meg klar til en ny dag, så er det fortsatt i går for meg, hos dere. Og dere er på vei til å legge dere, mest sannsynlig. I går, søndag, eller i dag for dere, (forvirrende?), dro jeg på båttur på en seilskute. Jeg ELSKER båtlivet, og håper at han jeg en dag skal gifte meg med, og dra på bryllupsreise til Fiji med, har båtlappen. Uansett. Første stopp på båtturen var øya der Cast Away-filmen er spilt inn. Så nå har jeg veldig lyst til å se filmen igjen. Noen som vil se den med meg når jeg kommer hjem, så jeg kan kommentere de stedene jeg kjenner igjen som jeg har vært på? 



Det går ikke å beskrive hvor myk sanda var. Og hvor fint det er!! Øya heter forresten Monuriki.


Så snorkla jeg litt da. Tipper dere er rimelig lei snorklebilder, men det er ikke jeg!





Jeg hadde ikke hatt noe i mot å bli stranda på en sånn øy!





Kineserne som tar bilder med redningsvest bare… Må le litt.


Så dro vi og besøkte en landsby på en av øyene. Vi måtte dekke til skuldre og knær, for de var veldig religiøse der.



Her ser dere "treningssenteret". Så neste gang du klager over maskingene på stedet du trener, har du kanskje ikke så mye å klage over likevel.



Skolen var gjerdet inn, og jeg fikk litt følelsen av å være i en konsentrasjonsleir. Var veldig ekkelt. De levde veldig "gammeldags" der. Dyrka all maten selv, og fiska fisk til middag. Damene måtte gå med sokker og lange kjoler. Det var ikke lov å drikke alkohol på øya, og hver mandag måtte alle samles til møte.



Etter å ha besøkt landsbyen, var det tilbake til båten. 



Nå har jeg bare to dager igjen på Fiji, før turen går videre, så det er bare å følge med her! :)

Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar