fredag 1. juli 2016

Ikke bare strandliv

Norge: 08:55

Filippinene: 14:55

Dag 57:


I går kom jeg trygt frem til Filippinene. Natta i Sydney gikk fort, og jeg hadde selskap av en 70 år gammel mann fra California. Eller, han var borte i 1,5 time for å jogge, klokken ett på natta! Siden han var 14 år har han løpt hver dag, og da jeg sa jeg kunne se til tingene hans mens han var borte, stakk han fort. Hehe. Jeg fortalte at jeg har blogg, og da sa han at kona hans også har det, så lurte han på om jeg kunne søke den opp, for han hadde aldri lest den, og da bilde av kona kom opp, sa han: That's my sugar baby! Haha, han var så søt. Han hadde også besøkt over 62 land, blant annet Norge, så vi hadde litt å prate om. 

Da jeg endelig landa i Manila, hovedstaden i Filippinene, og fant taxi, tok turen til hotellet over en time. Det var kø, og taximannen visste ikke hvor hotellet var, så vi stoppet og spurte om veien flere ganger. Og på veien fortalte han at jeg måtte være forsiktig med å reise alene her, og at det er noen taxisjåfører som sprayer noe i taxien så man blir søvnig, og kjører ett helt annet sted. Så da ble jeg jo litt skremt, og gruer meg egentlig bare til taxituren tilbake til flyplassen… Og jo nærmere hotellet vi kom, jo eklere syns jeg det var her. Hotellrommet var hvert fall fint da. Og de sa at jeg hadde blitt oppgradert, siden de ikke hadde flere av typen jeg hadde booket. 
Fikk gått meg en liten tur og fant supermarkedet. Kjøpte bananer, 3 liter vann, brus, sjokolade, ananas, shampoo, balsam og deo til bare 100 kr! En på butikken lurte på hvor jeg var fra, og da jeg sa Norge, smilte han og sa: Ahh, Justin Bieber!! Jeg bare smilte pent og nikka. Haha. På veien tilbake gikk jeg meg litt vill, men hadde heldigvis med meg ett kart, og fikk spurt noen om veien. Og rett rundt hjørnet lå hotellet. 




Jeg ville egentlig bort herfra så fort som mulig. Lettere sagt enn gjort. De billigste flyreisene jeg fant, var det bare lov med 10 kg baggasje. Og da jeg endelig fant et flyselskap som jeg kunne ha 20kg, fikk jeg ikke til å betale. Jeg tror jeg holdt på med dette 3-4 timer. Og da jeg endelig fikk kommet til betalingen, slutta nettet å funke. Så da booka jeg en natt til på hotellet, og fikk meg en god natt med søvn.

Det første jeg gjorde da jeg våknet i dag tidlig, var å sjekke om nettet funket igjen, og det gjorde det heldigvis. Flybilletten ble booket på første forsøk, så det var veldig deilig. Så i morgen tidlig reiser jeg til en av de andre øyene her.

Har ikke gjort stort i dag, var en liten tur ute og kjøpte meg noe mat, og så har jeg egentlig bare vært på hotellrommet. Det regner og er sol om hverandre, siden det er regntid her nå, så det er veldig deilig å endelig ha en innedag. Lenge siden! Så nå skal jeg prøve å få planlagt enda litt mer av reisen etter Filippinene.


Har ikke sovet alene på over en måned, og ikke på den positive måten, så det var veldig deilig å sove alene i natt!


Utsikten fra rommet. 


Sjekka forresten bank-kontoen nå, og det kan se ut som at jeg kommer hjem til jul, til noens glede? Og om ikke, så er det bare å slenge inn en slant på kontoen min. :)

Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar