torsdag 21. juli 2016

Roadtrip del 3: Death Valley

På veien tilbake fra Las Vegas, tenkte vi (eller Pascal), at vi kunne kjøre om Death Valley som ligger i Mojaveørkenen. Death Valley er det tørreste og varmeste stedet i hele det Amerikanske kontinentet. Vi kjørte først opp til et sted som heter Dante´s View, og da vi kom på toppen, var dette utsikten:


Jeg har aldri sett noe lignende! Det er utsikt over Devils Golf Course og Badwater Basin. Det hvite er mineraler (salt). Vi kjørte videre og kom til Zabriskie Point. Her begynte jeg å blø neseblod, muligens på grunn av varmen? Var hvert fall en unik naturopplevelse her også!


Vi kjørte videre ned i dalen, og gikk ut på Devil´s Golf Course.




Så ble det noen timer i bil, vi trodde vi hadde kjørt feil, så vi prøvde å stoppe noen for å spørre om vi var på rett vei. Det var ikke veldig enkelt. Men til slutt var det en snill mann som stoppet, og sa at vi (heldigvis) var på rett vei. Etter noen timer til kom vi endelig til en liten by som het Tonopah. Her fant vi et hotell for natten. Pascal stakk ut en tur, og etter noen timer ble jeg litt bekymra, men jeg ville ikke mase på han heller, og jeg hadde heldigvis bilnøklene... Hehe. Og det var deilig med noen timer fra hverandre, når man tilbringer så mye tid sammen. Jeg våkna da han kom tilbake. Han hadde møtt noen lokale, og tatt alt for mye å drikke...


Dagen etter gikk turen videre til Yosemite National Park, men det trenger et eget innlegg. :)

Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar