lørdag 23. juli 2016

Roadtrip del 4: På vei til Yosemite

Fredag morgen satte vi kursen mot Yosemite nasjonalpark. Men det som er så deilig med å kjøre selv, er at man kan stoppe der man vil. Fra å ha kjørt i ørkenen, til å komme til dette var stor kontrast!




Pascal var litt fyllesyk denne dagen, og var klar for å ta seg et forfriskende bad. Helt til vi kom ned til vannet... Det luktet råttent, og det krydde av fluer der.




Så kjørte vi litt videre, og det kom et skilt hvor det sto veien til "Parker lake". Da vi kom dit fant vi ut at det tydeligvis var en liten gåtur til vannet, men etter mange timer i bil tenkte vi at det ville være fint å gå litt. Og Pascal var fortsatt keen på å bade. Så vi spente på oss joggeskoa, og gikk. 




Etter at vi hadde gått et stykke, møtte vi på noen fiskere, som sa at det ikke var langt igjen, og at vi måtte være litt forsiktige, siden de hadde sett bjørn på veien tilbake. Vi gikk videre, kom til et skilt hvor det sto navnet på et vann, og fulgte den stien. Da vi endelig kom på toppen av fjellet, trodde jeg at vannet ville være rett i nærheten. Men vi så et lite vann langt borte, og fortsatte å gå.



Vi gikk og vi gikk, og nå hadde vi vel gått i 2-3 timer. Det var varmt, og jeg har ikke trent siden jeg dro hjemmefra, så det merka jeg på kondisen for å si det sånn. Ikke hadde vi tatt med vann heller, men heldigvis var det bekker flere steder.

Vannet vi hadde sett fra toppen av fjellet, fant vi aldri, så vi snudde. Og det var mange bakker tilbake. Jeg var så glad da vi var på toppen av fjellet igjen, og på vei ned til stien vi hadde tatt av fra. Og på veien ned, så vi et vann, som ikke var så langt unna. Dere kan se det på midten av bildet under...


Å fy fader det var så fint der! Jeg vet ikke om det var ekstra fint fordi vi endelig fant det, etter å ha virra rundt alt for lenge, men det er noe av det fineste jeg har sett tror jeg. Bildene er langt i fra så fine som det var i virkeligheten.





Pascal hoppa rett utti, og selv om det var iskaldt, kunne ikke jeg være noe dårligere, så det var bare å få kasta håndkleet, og hoppe utti. Det var veldig deilig og forfriskende, og det var heller ingen andre der, så vi hadde dette helt for oss selv!





Vi kom oss ikke til Yosemite denne dagen heller. Etter fjellturen var vi så slitne at vi sjekka inn på nærmeste motell, og ladet opp til neste dag.

Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar