torsdag 7. juli 2016

Siste dagen på Filippinene

Norge: 12:56

Filippinene: 18:56
Dag 63:

Jeg kan jo starte med å nevne at macolini har hatt litt tekniske problemer. Tror kanskje tastaturet har fått fuktskade av den fuktige lufta her, siden det skriver bare symboler nå. Men jeg fikk heldigvis tak i tastatur med usb til en hundrings! Og jeg får skrevet æøå, så det er fantastisk! Så da vet dere det. Har ikke vært mange dagene med sol her på Filippinos, men i går skinte sola da jeg sto opp, og etter frokost var det bare å komme seg til stranda. Jeg fant ut at jeg skulle prøve noe nytt, nemlig å ta bilde med GoProen mens jeg kastet den opp i lufta. Det ble over 1000 bilder, flest ubrukelige, noen morsomme, og noen få brukbare. Hehe. 












Men så plutselig på bare noen minutter...



Jeg var jo også i enden av stranda, hvor det ikke er turister, så jeg hadde et stykke å gå tilbake. Men jeg hadde heldigvis tatt med regnponchoen. Og på veien tilbake hørte jeg plutselig noen som ropte på meg. Og da var det hun ene på hostellet som var ute i vannet og bada. Hun overtalte meg til å bli med. Så da ble det litt bading i regnet, noe som egentlig er veldig deilig.

Jeg skulle egentlig ta fly tilbake til Manila i morgen, for så å ta fly videre til neste land, men jeg har ikke nerver til å ha dårlig tid, og de snakket om at det var en tyfon på vei nå, som betyr mye regn og mye vind (som jeg fikk en liten smakebit av i går). Og for å komme fra øya jeg var på og til flyplassen, måtte jeg ta båt til en anne øy. Så om det hadde blitt uvær, og vi ikke hadde fått tatt båten over, eller flyet hadde blitt forsinket, så hadde jeg hatt et lite problem. Så jeg kjøpte ny flybillett, og fikk dratt i dag istedenfor. Som betyr en ny natt i Manila, som jeg egentlig ville unngå... Men nå bor jeg nærme flyplassen, og på rom med andre, så jeg føler meg litt tryggere. Og dere, sjekk ut sengene! Må si jeg fikk litt sjokk da jeg kom inn på rommet, forventet køyesenger, kom til noe som minner om romskip... Men sykt smart, og veldig deilig å være skjermet! Haha.




 Så nå har jeg rigga meg til i hula, og gleder meg til å komme meg bort fra Filippinene i morgen. Tror ikke jeg kommer tilbake, med mindre jeg får være med på Robinson... Drar hvert fall aldri hit alene igjen!

Og hvor jeg drar videre i morgen? USA! Gleder meg sykt. Første stopp er Los Angeles. Var der for syv år siden, men da var det på språkreise. Herregud, tenk at det er SYV år siden allerede...

Men dere... Når det gjelder spørsmålsrunden jeg liksom har gående nå, så har det bare kommet ett eneste spørsmål. Dere gjør det jo ikke noe flauere ved å ikke komme med noe! Hadde liksom planlagt at det skulle være tidsfordrivet når jeg reiser i morgen, men det ser dårlig ut, med mindre dere får ut fingeren. Dere gjør jo som dere vil, men hadde vært fint med litt respons.  Hehe :)

Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar