lørdag 17. september 2016

Bali er ikke det eneste paradis på jord


Om du noen gang drar til Costa Rica, merk deg Puerto Viejo. Skal du bo på hostel, søk opp Kalunai. Verdens hyggeligste familie fra Barcelona driver stedet, og det er helt supert her. Ble i fem dager, istedenfor tre... De leier også ut sykler (blant annet rosa), for 50kr dagen, og det er veldig deilig, siden den fineste stranda, Punta Uva, ligger ca. 10km fra stedet jeg bor. 









Jeg har spist ananas til jeg begynte å blø i munn, bada, tæna og bare levd livet fullt ut. Her ved det karibiske hav, er det ingen bekymringer!









Og i går fant jeg endelig noen som kunne lage rastafletter/cornrows på meg! Det tok ca. én time, og kosta 150kr. Og det gjorde helt jævlig vondt! Så ikke noe for hårsåre sjeler. Men det er skikkelig deilig å få håret bort fra ansiktet, og jeg syns det ble skikkelig kult egentlig!



Det er kanskje ikke så fint bakfra... Og hodebunnen blir veldig fort solbrent. Så har selvfølgelig gått med hatt i nesten hele dag.



Jeg dør av latter! Eneste jeg hadde var safarihatten, hadde kanskje sett litt bedre ut med en bøttehatt eller en caps, men jeg ble hvert fall ikke solbrent!



I går hadde Costa Rica nasjonaldag, og vet dere hva? De feirer akkurat som vi gjør på 17.mai. De går i tog med orkester, pynter seg, bilene og landet, og de spiser is og god mat.


I morgen tar jeg bussen til et annet land, blogges derfra. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar