fredag 9. september 2016

Fra San José til La Fortuna


Norge: 04:45

Costa Rica: 08:45
Dag 126:

Det var jo typisk da, at i dag som jeg måtte tidlig opp, da hadde kroppen min lyst til å sove lenge... Men jeg kom meg opp, fikk pakka og sjekka ut. Jeg måtte først ta en buss inn til San José, og det skulle ta ca.30 min. Det tok vel nærmere 45, og da hadde jeg bare 20 minutter før neste buss skulle gå. Og heldigvis for meg, så spurte jeg en fyr om den første bussen stoppa på samme sted som den andre, men det gjorde den ikke. Så han var så grei og spurte noen om hvor den andre bussen min gikk fra, og da visste det seg at det tok nesten 15 minutter å gå. Så da ble jo jeg litt stressa da. Men han fyren var så grei og fulgte meg hele veien, og gikk ikke fra meg før jeg sto i riktig billettluke. Jeg er helt sikker på at jeg ikke hadde funnet veien, og rukket bussen, om det ikke hadde vært for han. Men jeg rakk det! Og er dere klar over hvor lite jeg betalte for begge bussene til sammen? Ca.45 kr. Halo! Det er for å ta buss i nesten seks timer! Nå var ikke standaren så veldig bra, men jeg kom meg fra A til B, og det er jo det viktigste. 

Smart som jeg er da, så hadde jeg drukket en liter med vann før jeg dro, og vannet nådde enden på starten av bussturen, og det var ingen do på bussen, så da var det bare å knipe igjen. Men glemte det heldigvis innimellom med den fantastiske naturen som var utenfor vinduet. 



Det er litt som når Norge blir dekket av snø, sånn er Costa Rica dekket med grønnfarge.





Da jeg endelig kom frem, fant jeg hostellet ganske fort. Noe annet jeg også fant ganske fort, var små insekter i senga, så jeg spurte om han hadde problemer med bedbugs, det mente han at han ikke hadde. Men han ga meg et nytt rom. Det er bare meg og en annen på hostellet, så enten er det et dårlig tegn, eller så er det fordi det er utenfor sesongen. Det er litt kjedelig, for nå har jeg vært noen dager for meg selv, så hadde vært koselig med noen romkamerater... Men i morgen skal jeg på vulkantur, så da får jeg håpe det er noen andre med også. Fikk turen for ca.500kr, fordi det er utenfor sesongen, og det er en hel dag, og mye som skjer, så tror det er en veldig bra pris! Eneste er at jeg skal gå opp til en vulkan, og jeg vet at kondisen min er langt nede nå...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar