fredag 28. oktober 2016

Buggytur

Så var det den gangen tyskeren, kanadieren, australieren, franskmannen, amerikaneren og nordmannen skulle på buggytur...

Hehe, neida. Men joda. På onsdag hadde vi bestilt tur. Vanligvis er buggyene mindre og plass til 3-4 personer, men siden vi var så mange, fikk vi limousinebuggy.



Første stopp var en sanddyne. Jericoacoara er en nasjonalpark, så denne sanddynen var faktisk fredet. Det var ikke lov å kjøre opp på den, så da måtte vi gå da.


Gutta sprang, jeg hadde nok med å gå. Sakte.


Når du tror du er snart på toppen, men så er det bare halvveis... 



Veldig fin utsikt når jeg endelig kom meg til toppen! 




Så lekte vi oss litt, og prøvde å ta noen hoppebilder...


Etter å ha blitt fulle av sand, igjen, gikk turen videre til en lagune.


"Porten til paradis"


Lagoa do Paraiso heter lagunen. Jeg var litt skuffet da jeg kom dit. Googler du det, så ser det mye finere ut (som alt annet).  Men to av de jeg var med, hadde gått en tur langs stranda, og da de kom tilbake sa de at de hadde funnet et sted som var mye finere. Men da skulle vi jo dra. Det var fint der altså, bare ikke så fint som jeg hadde trodd.




Etter å ha slappet av der i noen timer, kjørte vi videre. Vi skulle egentlig til en annen lagune, men siden vi var så sultne, ville vi bare komme oss til det stedet vi skulle ha lunsj.



Haha, skjedde med bildet under...


Etter lunsj, som var et herremåltid med sjømat, kjørte vi til en strand, for å se en stor stein med hull i. 


Vi måtte gå i en halvtimes tid.


Der er den! Var vanskelig å få til noe bra bilde med bare steinen, for det sto jo folk og poserte hele tiden. Men det var veldig fint der!


Så var det siste kjøretur tilbake til landsbyen, med en fin solnedgang.




Turen tok så og si hele dagen, og kostet ca. 180kr per pers. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar