onsdag 12. oktober 2016

Første møte med Salvador


Nå har grineguri fått roet seg litt, og jeg føler jeg ikke er like paranoid som det jeg var i går. Fortsatt litt, men ikke like mye. Jeg sov godt i natt også, så det var bra! Og jeg har ennå ikke sett noen flere bedbugs, så det er også bra. Etter å ha skypa i 3 timer med en av mine fine, fått ut enda litt flere tårer, og ledd masse, følte jeg meg endelig litt bedre og ble klar for å ta med kameraet ut og se litt.



Bydelen jeg bor i kalles Pelourinho, som oversatt betyr piskepåle. Her kom slavene fra Afrika, ble pisket og solgt. Nå er det en av Salvador's mest livlige steder.


Det er skikkelig koselig her, med små, trange gater og fargerike bygninger. Det er lett å glemme at det også kjører biler her...


Her i denne gata ble musikkvideoen til Michael Jackson's They don't care about us spilt inn.



Det er veldig afrikansk kultur her, og veldig annerledes enn Rio. Av det bitte lille jeg har sett så langt, tror jeg at jeg liker Salvador bedre.








Blogglisten hits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar